Kampagnen, der sparker hul igennem til en utrolig svær målgruppe: mænd

Kræftens Bekæmpelse plejer at bruge humor for at nå mænd. Wire Agency foreslår i stedet en kampagne baseret på lige dele maskulinitet og sensibilitet.

Se site

Kunde: Kræftens Bekæmpelse, Dansk Dermatologisk Selskab og Trygfonden

Tags: Tv-reklame, filmproduktion, mediabuying, landingpage, Facebook, YouTube, brochure, bannere.

Kunde: Kræftens Bekæmpelse, Dansk Dermatologisk Selskab og Trygfonden

Tags: Filmproduktion, mediabuying, landingpage, Facebook, YouTube, brochure, bannere.

Udfordring: Det er ikke maskulint at tjekke sin hud

Tjek-din-hud-kampagnen gik rent ind hos kvinderne. Nu skal kampagnen  laves over for mænd. Men hvordan får vi mænd til at se på nøgne mænd?

 

Strategi: To-strenget målgruppe

Mænd er en svær målgruppe at nå. Derfor satser Wire Agency også på mændenes koner og kærester. De bliver aktiveret med deres egen selvstændige mini-kampagne: "Tjek din mand".

 

Sweetspot: Det maskuline rum

Der er ét sted, hvor det er i orden for mænd at være nøgne - og det er i omklædningsrummet til sport. I dette rum af mandefællesskab og tryghed sænkes mændenes parader. Vi har dermed et sweetspot, hvor målgruppen gerne vil tale med Kræftens Bekæmpelse.

Resultater:

24% af mænd mellem 35 og 55 år har lagt mærke til kampagnen. 44.000 har tjekket for mistænkelige modermærker og 7.700 går til læge. Med andre ord: Det ER muligt, at få mænd til at bekymre sig om deres helbred. Selv med et meget lille budget.

565.000

ser filmen til ende på YouTube

63%

af trafikken kommer fra Facebook

81.000

klik til landingpage

autencitet er himmelsk

Hvorfor virker denne kampagne så godt? Måske fordi hovedpersonen selv har haft modermærkekræft tæt inde på livet. Og fodboldholdet rent faktisk er et fodboldhold.

 

I det nye medielandskab virker glossy og kunstige reklamefilm ikke. Forbrugeren vil have autencitet og mennesker, man rent faktisk kan spejle sig i.

PERSONDATAPOLITIK

og brugervilkår

Læs mere. Klik her.

Synes du casen er interessant?

Så lad os mødes.

Måske vi kan skabe lignende resultater for dig?

KONTAKT

Wire Agency ApS.

Østergade 17 | 1100

København K

Tlf: 70 60 50 59