Udfordring:  Alt for lille budget til vigtig sag

Hvordan får vi Danmarks travle kvinder - med mindst tid til  upræcis og pjanket kommunikation - til at tjekke sig selv for modermærkekræft? Og hvordan gør vi det for et meget begrænset budget?

 

Strategi: Kreativ medietænkning og en stærk ide

Wire Agency satser på en enkel to-the-point idé, hvor  omdrejningspunktet er tjekdinhud.nu, som også udgør kampagnens call-to-action. Trafikken skabes via tv og en stærk YouTube og Facebook offensiv.

 

Sweetspot: 5 min af din tid kan redde resten af dit liv

Fordi Kræftens Bekæmpelse mf. ikke spilder kvindernes tid med ligegyldigheder, får kvinderne øjnene op for vigtigheden i at tjekke sine modermærker. I dette no-nonsense-rum  mødes Kræftens Bekæmpelse med kvinderne.

Resultater:

30% af kvinder mellem 35 og 55 år begynder at tjekke deres modermærker. 4.000 opdager mistænkelige modermærker og går til læge. Med andre ord: kampagnen outperformer budgettet markant.

Kreativ løsning sætter turbo

på mediebudgettet

Da Kræftens Bekæmpelse mf. prøver en ny type  kampagne, får de stor succes. En visuel stærk idé og intelligent brug af de digitale medier gør hele arbejdet.

Se site

Kunde: Kræftens Bekæmpelse, Dansk Dermatologisk Selskab og Trygfonden

Tags: Tv-reklame, filmproduktion, mediabuying, landingpage, Facebook, YouTube, brochure, bannere.

58.000

Webbesøg på 14 dage

40%

Kampagnekendskab

4.000

Kvinder går til lægen med mistænkelige modermærker

Vi tror på personligt engagement

Før Wire Agency starter på modermærkekampagnen, smider hele bureauet tøjet og står nøgne foran hudlægen, der samtidig er kunden. Alle skal have tjekket deres modermærker. Den slags gør vi med glæde hos Wire Agency. For vi kan lide at engagere os personligt i opgaverne. Det er ganske enkelt sjovest - og gør resultaterne bedre.

 

PERSONDATAPOLITIK

og brugervilkår

Læs mere. Klik her.

Synes du casen er interessant?

Så lad os mødes.

Måske vi kan skabe lignende resultater for dig?

KONTAKT

Wire Agency ApS.

Østergade 17 | 1100

København K

Tlf: 70 60 50 59