Skarp positioneringsstrategi

sikrer Sparindex en succesfuld lancering

Hvordan kan en hidtil anonym spiller på investeringsmarkedet udfordre Danmarks største? Svaret er et nyt stærkt brand - positioneret, designet og udviklet af Wire Agency

Se site

Kunde: Sparindex

Tags: Positioneringsstrategi, koncept, filmproduktion, SoMe, logo design, designguide, kampagneplanlægning, webdesign, mediabuying, SEM

Udfordring:  Skab et vinderbrand på 6 måneder

Hvordan får vi danskerne til at give deres hårdt tjente penge til et fuldstændigt anonymt investeringsselskab? Hvordan gør vi Sparindex mere attraktiv end fx Danske Banks June.dk? Det er den opgave, Wire Agency bliver bedt om at løse – og på meget kort tid.

 

Strategi: Kloge penge vælger index

Wire Agency udvikler en klar positionering og en kommunikation, som viser, at Sparindex er en seriøs spiller, der mener det for alvor. Et videnskoncept: “kloge penge vælger index” bakker op om strategien. Logo, designguide og kommunikationskoncept etc. skabes alt sammen fra bunden på få måneder.

 

Sweetspot: God investering. Ærlig forretning

Mange vil gerne sælge investeringsråd til danskerne, og nogle tager sig godt betalt. Derfor er paraderne oppe, når de kommunikerer. Kernen i Sparindex kommunikation er de lave omkostninger, og et afkast som bare følger markedet. Derfor kan man trygt lytte til dem, og det betaler sig. Nu sænkes paraderne og vi har et sweetspot, hvor der lyttes.

Resultater:

Ved hjælp af bl.a. TV-reklame med dansk Hollywood skuespiller og Danmarks største indendørs location får Sparindex et firecifret millionbeløb ind i deres index-fonde. TV-reklame bakkes op af magasin- og facebook-annoncer, ejerskabsbannere og brugervenlig platform.

Brand

Nyt brand skabt fra bunden

Web

Udvikling af website

Kampagne

Kampagne på sociale medier, web og tv

Vi ser lyset i digital kommunikation,

men vi er ikke blændet af teknologi

Vi har skabt Wire Agency, fordi vi dagligt ser, hvor mange penge der spildes på teknologitung kommunikation - fx hjemmesider der bare blinker og blipper, men hverken har hjerte eller budskab. Så hos Wire Agency handler det først og fremmet om, hvad vi vil sige og dernæst om, hvilken teknologi der hjælper os.

PERSONDATAPOLITIK

og brugervilkår

Læs mere. Klik her.

Synes du casen er interessant?

Så lad os mødes.

Måske vi kan skabe lignende resultater for dig?

KONTAKT

Wire Agency ApS.

Østergade 17 | 1100

København K

Tlf: 70 60 50 59