Social selling strategi fordobler salget

- uden en eneste tilbudsannonce

Da ResMed Maribo dropper produktannonceringen og i stedet begynder at gøre noget helt andet, fordobles salget på webshoppen

Se site

Kunde: ResMed Maribo

Tags: Landingpage, Facebook, film/animation, bannere, mediabuying

Udfordring:  En målgruppe som er umulig at få i tale

ResMed Maribo har opfundet et træningsapparat, som hjælper KOL-patienter. Men der findes ingen oplagte kommunikationskanaler. Derfor vælger Wire Agency en social selling strategi på Facebook.

 

Strategi: Social Selling

Wire Agency anbefaler at sælge et bedre liv fremfor apparater. Den kommercielle produktside, erstattes af lungetræning.dk med saglig info. Traditionelle produktannoncer erstattes af Facebook-opslag med gode råd til en KOL-patients hverdag.

 

Sweetspot: Godt nyt til KOL patienter

Som KOL-patient gider man ikke høre på medicinalindustrien.  Men man gider godt høre gode (sjældne) nyheder. Her er det fællesskab, hvor ResMed Maribo og KOL-patienterne mødes.

Resultater:

Gennem nogle måneder bliver målgruppen opdyrket på Facebook, og derefter kommer der gang i samtalen. Mange har en mening om apparatet, og ResMed Maribo svarer tålmodigt og empatisk. Altsammen noget som genererer stort organisk reach, meget trafik til landingpagen og i sidste ende også et fordoblet salg på webshoppen.

1.486

Følgere på Facebook

5,45%

i CTR på sociale medier

200%

Vækst i webshop-salg

Dokumentation er vores bibel

Hos Wire Agency skal der ikke herske tvivl om, at det vi leverer virker. Derfor tracker vi på alt, hvad vi laver, både på de enkelte aktiviteter og på det samlede resultat. Og uden brug af endeløse powerpoints med fluffy tal og varm luft.

PERSONDATAPOLITIK

og brugervilkår

Læs mere. Klik her.

Synes du casen er interessant?

Så lad os mødes.

Måske vi kan skabe lignende resultater for dig?

KONTAKT

Wire Agency ApS.

Østergade 17 | 1100

København K

Tlf: 70 60 50 59