finn nørbygaard spiller sig selv

i stor kampagne for sparinvest

Hvordan får man danskerne til at interessere sig for investering? En kendt dansk komikers økonomiske nedtur  - tilsat humor - bliver omdrejningspunktet for en kampagne, der får bankkunderne til at strømme til.

Kunde: Sparinvest

Tags: Kampagnestrategi, koncept, filmproduktion, SoMe,  webdesign, instore materialer, brochure

Udfordring: Folks opsparing bliver ædt af inflationen

Mange danskere glemmer, at de får nul procent i rente på kontoen. I stedet bør de investere deres penge på en fornuftig måde. Men hvordan får man folk til at interessere sig for noget så usexet som investering?

 

Strategi: Kendis-effekt på en helt ny måde

Wire Agency giver komikeren Finn Nørbygaard en mission. Med baggrund i hans uheldige investeringseventyr i 2008 vil han hjælpe danskerne med at investere fornuftigt. Dette gøres med lige dele humor og alvor.

 

Sweetspot: Finn Nørbygaard

Normalt er fællesmængden meget lille mellem investeringsselskabet Sparinvest og den almindelige travle dansker. Men med Finn Nørbygaard og hans historie veksles ligegyldighed til masser af opmærksomhed.

Resultater:

Med udgangspunkt i sitet finnsfemfornuftigeraad.dk eksekveres kampagnen gennem 50 lokale pengeinstitutter. Et vigtigt salgsværktøj er foredragsaftener om investering. Takket være Finn Nørbygaard oplever de overvældende succes, og trækker fulde huse.

50

pengeinstitutter er sammen om kampagnen

5

fornuftige råd

3 min.

lang reklamefilm

Vi sælger gerne vores sjæl til folkehumoren

hvis den bare er digital

Wire Agency er et digitalt bureau. Men vores udgangspunkt er altid kommunikationen. Så sætter vi strøm til bagefter.

Så hvis det, der virker er en folkekær komiker, er det ham vi digitaliserer.

PERSONDATAPOLITIK

og brugervilkår

Læs mere. Klik her.

Synes du casen er interessant?

Så lad os mødes.

Måske vi kan skabe lignende resultater for dig?

KONTAKT

Wire Agency ApS.

Østergade 17 | 1100

København K

Tlf: 70 60 50 59