Stærk designfornyelse giver Danske Museer ny digital og visuel fortælling
Kunde
Danske Museer
Et designmæssigt benspænd bliver omdrejningspunktet i den nye visuelle identitet for organisationen Danske Museer. Resultatet er et farverigt modulært designsystem, der gør at alle 170 museer føler sig inkluderet.
Som organisation for næsten alle museer i Danmark kan man naturligvis ikke gøre forskel på medlemmerne.
Derfor opstår et lille benspænd i designprocessen, da Danske Museer skal have nyt logo, ny identitet og nyt website:
Når vi ikke kan vise fotos fra alle 170 museer – skal der slet ikke vises fotos fra de enkelte museer.
For at udtrykke den store mangfoldighed blandt medlemmerne skabes i stedet et grafisk univers af farvede, kubiske klodser, der kan kombineres i det uendelige. Logoet bryder med det stramme, modulære design ved at være rundt, blødt og organisk – et symbol på venlighed og åbenhed.
Resultatet er en revitalisering af Danske Museer, en styrket intern stolthed og et markant, moderne visuelt udtryk.
